Neakceptovatelná cenzura v diskuzních vláknech na českých „zprávařských“ webech

Hezky se to nakumulovalo, takže je důvod, si to tady poznačit.

Nikdy jsem nebyl zarputilým diskutérem na výše uvedených nástrojích manipulace veřejným míněním. Za téměř dvacet let na internetu by se počet mých komentářů pohodlně vešel do čísla padesát. Žabař.

Včera jsem něco pod plným občanským jménem přilepil na iKomsomolciToday. Samozřejmě ani jedno sprosté slovo, nic rasistického, ani nic podobného. Po odeslání byla ihned zobrazena zpráva, že redakce si nepřeje, aby… Text okamžitě a bez náhrady vyletěl komínem redakční i-spalovny.

Pro mě zcela nepřijatelná věc. Ihned jsem zrušil svůj účet a všechny newslettery z tohoto serveru a celé mladofrontové grupy. Už na ně nikdy ani nebudu odkazovat v jakémkoliv komentáři kdekoliv na socnetu.

Samozřejmě, jak by se dalo čekat od takových pánů, přestože jsem zrušil celý účet, doteď mi něco chodí. Takže vyřešeno na mé straně protispamovou síťkou ve všech skulinách.

Uzavřená záležitost.

Když jsem v devadesátých letech zrušil předplatné deníku Mladá fronta, protože jejich limonádové články, líbající pozadí Klause a té jeho sebranky – v mých očích už tehdy neusvědčeného zločince – nešlo přežít bez dlouhých procházek kolem vody, mi byla ještě desetiletí zasílána marketingová cukrátka s nabídkou všemožných dárků, jen ať si obnovím abonenci. Trapné a obtěžující. A neúčinné.

To na úvod.

Dnes jsem si dovolil následující text zaslat do diskuze pod článkem o tom, jak zpropadená PČR na ulici terorizovala hodného fotografa Aktuálně.cz, který jim jen přišel něco oznámit:

Oznamovatel čehokoliv na PČR (je úplně jedno, jestli v terénu, nebo na služebně, je jedno jestli před akcí PČR a nebo po akci) se musí ztotožnit vždy. U profi fotografa to považuji za profesní selhání, které nemá s občanskou „nesvobodou“ a nebo „buzerací“ policisty absolutně nic společného. Že polda byl v interakci striktní, bylo v pořádku. Psát o tomto článek ala TV Nova, je jasně vlastní branka A.cz. A bohužel ne první. Vůbec nic se nestalo.

Připojil jsem ho do následujícího vlákna:

===
Karel Pátý • před 3 hodinami
Vždyť si za to může sám. Kdyby nedělal zbytečné ofuky a ukázal občanku (to snad nebolí), nikdo by ho nezatýkal. Policie jednala v souladu se zákonem. Novinář chtěl být asi chytrý a zajímavý, jak malé dítě. To si hraje na nějakého disidenta nebo co? Je trapný.

Martin Vít -> Karel Pátý • před 2 hodinami

V tom není podstata. On chtěl policii upozornit na narušitele ohlášené demonstrace (nehodnotím vůbec proč ta demonstrace byla svolána a jestli je právo na straně Putina či Ukrajiny) a policie místo, aby konala tak po něm začla chtít občanku. Trochu chápu, že se naštval a nechtěl ji ukázat. A policie místo, aby zasáhla proti narušitelům, tak ho demagogicky sebrala. A pro všechny, kdo se ohánějí zákonem – zákon má sloužit nějakému účelu, což se v tomto případě evidentně nestalo. Tady byl zákon použit jako nástroj povyšování se („Prostě chlapečku zapomeň, že nás budeš na něco upozorňovat). A že to v Americe nepochopili a staví zákon nad vyšší spravedlnost, tak se po nich nemusíme opičit.
===

Nejprve bylo celých sedm minut u příspěvku zobrazeno sdělení, že probíhá redakční schvalování. Už jenom to považuji za neakceptovatelné. Kolem si mnoho jiných stěžovalo, že jim byly příspěvky také smazány. Zkušenější matadoři se tomu vysmívali a přidávali, že byly snazány celé diskuze a ne jen jednotlivé příspěvky. Tušil jsem, že jsem se namáhal zbytečně a proto ctrl+c, ctrl+v. Přesně tak. Za chvíli můj štěk zmizel v nenávratnu. Už bez jakéhokoliv sdělení.

Fajn. Tím končím i s tímto serverem a jeho rozesílanými informacemi. Končím s celým tím info balíkem. Včetně DVTV Drtinové a spol., dokud budou dělat na/pro této lodičce.

Abonenci něčeho tištěného nemám už téměř dvacet let, Respekt.cz jsem zrušil taky před několika lety, Lidovky.cz a Novinky.cz už více méně nečtu taky nějaký ten rok, jen sleduji Mitrofanova. Zbyla jen ČTK. Nově mám elektronické abonence Echo.cz a Reportér Magazín. Na roční zkoušku.

Žádná klepající se bradička a mokré tvářičky. Nehodlám jen podroporovat, ani jen svým časem, co považuji za smrtící hnilobu.

O programu

Brno Patriot, Jogger, Biker, Reader, Scribbler, Avid Fan of Motorcycles, Science, Cosmology, UFO Phenomenon & Apple's Stuff.

Zasláno do Articles, Censorship, Chat, Commentary, CZE, cZesspit, Demo, Democracy, Diary, Discussion, Fail, Internet, March, Media, News, Order, Protest, Putin, Society, Socnet, UdSSR, Unrest

Member of The Internet Defense League

Jiří Kuběna, básník
"Vždycky jsem cítil ponížení, že musím do nějakých obskurních rubrik psát: národnost česká, když jsem Moravan, ne Čech. Moje vlast je Morava a žádné Čechy, a už vůbec ne infámní, hrůzné, bohorouhačské Česko, ten obludný výplod našeho zdivočelého, prohnilého, nekonečně zkorumpovaného, nestoudného, každou sebemenší hodnotu okamžitě špinícího, rozkládajícího, relativizujícího liberalismu."
Leden 2015
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Archiv

Got anything to say? Don't hesitate. But my reaction is not legally enforceable...
GEE2ER at ICLOUD dot COM

Follow DIES DIEM DOCET #jasamprvni on WordPress.com
  • 142,669 hits @ this blog
