Z jalovice tele

Zajímaví nakladatelé se objevili po devadesátém roce. Podnikali, ale nechtělo se jim platit. Jeden z nich mi vydal knihu a ze svého nakladatelství udělal výrobnu slipů a triček s různými nápisy. Tohle zboží mi také nabídl místo honoráře. Ale může si tlustý, dýchavičný autor navléci tričko s nápisem „Miluj mě, můj ďáblíku“ nebo „Všimla sis, jak jsem sexy?“
Od samého začátku na kdekoho učinil mimořádný dojem pan Bohumír Svoboda. Otevřel nakladatelství Cesty s náležitou pompou a sezval možné autory. Přišel i Miroslav Macek, Marta Kubišová a mnozí další. Pan Svoboda knihy opravdu vydával, ale autorům platil jen zřídka. Proslul četnými aférami, například tím, že načerno vydal knihu Salmana Rushdieho, kterého ajatolláhové odsoudili k smrti. Mně zaplatil jen dvakrát v hospodě guláš. Potom nakladatelství Cesty zrušil. Nicméně po nějaké době se ozval. Napsal mi, že nyní vlastní Ottovo nakladatelství [1], uznává své dluhy, ale bohužel sám dluží jedenáct milionů. Dodnes jsem tedy v pořadí. Nicméně je znám případ, kdy Svoboda autorovi zaplatil, a to nemálo. Tím autorem byl ovšem Miloš Zeman.

Miloslav Švandrlík: Zrovna teď musíš čůrat? @ ksm

O programu

Brno Patriot, Jogger, Biker, Reader, Scribbler, Avid Fan of Motorcycles, Science, Cosmology, UFO Phenomenon & Apple's Stuff.

Tagged with:
Zasláno do Books, Elections, Politics, President, Quotes, SPOZ, Writers

Member of The Internet Defense League

Jiří Kuběna, básník
"Vždycky jsem cítil ponížení, že musím do nějakých obskurních rubrik psát: národnost česká, když jsem Moravan, ne Čech. Moje vlast je Morava a žádné Čechy, a už vůbec ne infámní, hrůzné, bohorouhačské Česko, ten obludný výplod našeho zdivočelého, prohnilého, nekonečně zkorumpovaného, nestoudného, každou sebemenší hodnotu okamžitě špinícího, rozkládajícího, relativizujícího liberalismu."
Leden 2013
Po Út St Čt So Ne
« pro   úno »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiv

Got anything to say? Don't hesitate. But my reaction is not legally enforceable...
GEE2ER at ICLOUD dot COM

Follow DIES DIEM DOCET #jasamprvni on WordPress.com
  • 143,736 hits @ this blog
