Knížecí korouhvička

Místopředseda vlády a ministr zahraničních věcí ČR Karel Schwarzenberg na schůzi PSP dne 17.1.2013 k Návrhu na vyslovení nedůvěry vládě České republiky [1]

Nezpochybňuji právo prezidenta vyhlásit amnestii. Ba přiznávám, nejdříve jsem ji uvítal, poněvadž je mi známo, že bohužel u nás se odsuzuje do vězení za přečiny, které se v jiných zemích trestají domácím vězením, pokutou či jinými způsoby, a tudíž máme také přeplněné věznice. A přeplněné věznice, jak známo, jsou vysoké školy zločinu, nikoliv nápravná zařízení.

Nicméně poté, co jsem se seznámil s obsahem, jsem byl zděšen a chápu pobouření občanů České republiky. Tato amnestie je opravdu nešťastná především kvůli abolici, tedy že se zastaví trestní řízení proti mnoha velmi vážným zločinům obviněných lidí.

Jako první místopředseda vlády a předseda koaliční strany jsem se dozvěděl o amnestii stejně jako všichni ostatní občané České republiky během novoročního projevu prezidenta republiky.

Bylo nám řečeno, že byly obavy, že se zvěst o amnestii rozšíří a šlo o to, aby nedošlo k neklidu ve věznicích. Očividně tím pan premiér vyslovil to, k čemu se vy dnes chystáte, totiž že nedůvěřuje vlastní vládě, když jí ani nesdělí předem, co se chystá.

V tom jsem v rozporu jak s panem ministrem spravedlnosti, tak s panem premiérem, a to bych zde rád veřejně řekl. To neznamená, že bych nebyl nadále loajálním členem vlády. Nicméně musím říci, že tento postup mě velice pobouřil a omlouvám se vám všem, že – až tento projev skončím – odejdu ze Sněmovny, neboť s postupem pana prezidenta i pana premiéra opravdu souhlasit nemůžu.

Čili předseda, podle svého vlastního vyjádření, zdejší nejkonzervativnější strany, se opět proměnil v tekoucí sladkou čokoládu a navíc se před rozhodujícím volebním kolem obarvil duhou, aby si k Hradu nepostavil ještě o kousek delší schodiště, na které by mu už zcela jistě dech nestačil.
Hospodský politický pragmatik se nediví, myslící a nedej bože i slušný člověk si raději třikrát odplivne. Ale mládí vpřed! Klik-svazáci už dávno ví, že Kárl je ten pravý cool strejda, který na Hrad jednoduše patří. Úplní pomatenci si dokonce myslí, že to bude tak, jako by tam trošku seděl i Havel. Na to zatím není pilulka.

O programu

Brno Patriot, Jogger, Biker, Reader, Scribbler, Avid Fan of Motorcycles, Science, Cosmology, UFO Phenomenon & Apple's Stuff.

Tagged with: ,
Zasláno do Amnesty, Diary, Elections, Government, Law, Parliament, Politics, President, Quotes, TOP09

Member of The Internet Defense League

Jiří Kuběna, básník
"Vždycky jsem cítil ponížení, že musím do nějakých obskurních rubrik psát: národnost česká, když jsem Moravan, ne Čech. Moje vlast je Morava a žádné Čechy, a už vůbec ne infámní, hrůzné, bohorouhačské Česko, ten obludný výplod našeho zdivočelého, prohnilého, nekonečně zkorumpovaného, nestoudného, každou sebemenší hodnotu okamžitě špinícího, rozkládajícího, relativizujícího liberalismu."
Leden 2013
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Archiv

Got anything to say? Don't hesitate. But my reaction is not legally enforceable...
GEE2ER at ICLOUD dot COM

Follow DIES DIEM DOCET #jasamprvni on WordPress.com
  • 142,660 hits @ this blog
