Marián Šarközy: Ako fungujú reklamy na korporátnu debilitu

Nie je to reklama na debilného zákazníka, je to reklama na debilného zamestnanca, pretože väčšina zákazníkov korporácií sú evidentne práve zamestnancami iných korporácií vystavenými realite každodenných psychomasáží vnútrofiremnou kultúrou, väčšinou ukrytých pod maskou rôznych školení, teambuildingov etc…. , kde sú spomínaní zamestnanci nútení tváriť sa, že sú úplní debili a že úplnú debilitu majú vlastne radšej ako čokoľvek iné na svete. Po čase sa ilúzia stáva skutočnosťou. Už treba odstrániť len jeden nepríjemný pocit. Reklama neodbúrava hanbu zákazníka kúpiť si produkt. Odbúrava hanbu zamestnanca za to, že sa stáva korporátnym idiotom kdekoľvek je zamestnaný. Reklama odbúrava hanbu a zároveň tvrdí, že idiot, ktorý sa úplne a dobrovoľne podriaďuje hlúposti korporátnej moci je sexi. Teambuildingy a psychoškolenia v skutočnosti nemajú upevňovať vzťahy medzi zamestnancami, majú ich rozbiť a symbolicky potvrdiť submisívny vzťah jednotlivých zamestnancov voči korporácii. Otvorene demonštrovaná konštruktívna debilita je výrazom podriadenia. Preto aj inteligentné ženy zvádzajú demonštratívnou hlúposťou.
Na začiatku nášho kapitalizmu veľa držiteľov pôvodne honosných postov prepážkových úradníkov je dnes nútených predávať firemné produkty skrz otravovanie ľudí cez telefón, pretože ich pôvodnú prácu nahrádzajú počítače a internet. Nemajú sa hanbiť za to, že vstupujú ľuďom do súkromia. Preto sa predavač v reklame ocitá stále viac a viac v súkromnej sfére zákazníka. V reklamách na domnelých zákazníkov reklamovaných firiem ide o klasickú Freudovskú zámenu subjektov. Zamestnanec je v skutočnosti zákazníkom. Sú to reklamy na nás, ako vždy.

Marián Šarközy: Ako fungujú reklamy na korporátnu debilitu @ blg

O programu

Brno Patriot, Jogger, Biker, Reader, Scribbler, Avid Fan of Motorcycles, Science, Cosmology, UFO Phenomenon & Apple's Stuff.

Zasláno do Advertising, Ethics, Marketing, Media, Quotes, Slovakia, Society

Member of The Internet Defense League

Jiří Kuběna, básník
"Vždycky jsem cítil ponížení, že musím do nějakých obskurních rubrik psát: národnost česká, když jsem Moravan, ne Čech. Moje vlast je Morava a žádné Čechy, a už vůbec ne infámní, hrůzné, bohorouhačské Česko, ten obludný výplod našeho zdivočelého, prohnilého, nekonečně zkorumpovaného, nestoudného, každou sebemenší hodnotu okamžitě špinícího, rozkládajícího, relativizujícího liberalismu."
Archiv

Got anything to say? Don't hesitate. But my reaction is not legally enforceable...
GEE2ER at ICLOUD dot COM

Follow DIES DIEM DOCET #jasamprvni on WordPress.com
  • 142,628 hits @ this blog
%d bloggers like this: